Jak przygotować się do amatorskich zawodów łyżwiarskich? cz.2 5


Czas na drugi odcinek wpisu dotyczącego przygotowań do amatorskich zawodów łyżwiarskich.

W części pierwszej opisałam 9 czynności, których wykonanie przed zawodami jest niezbędne lub też może sprawić, że Twój start będzie bardziej udany.

Dziś dam Ci kilka wskazówek dotyczących tego, co musisz ze sobą zabrać wyjeżdżając na zawody. Opiszę też kilka istotnych detali, o których lepiej nie zapomnieć przed Twoim wjazdem na lód, ale także podczas oczekiwania na swoją kolej. Zacznijmy jednak od tego, co musisz włożyć do swojej walizki…

1.Dobrze się spakuj

pakowanie

Na dzień przed wyjazdem na zawody warto spakować walizkę. Oprócz oczywiście łyżew włóż do niej również obuwie sportowe, które założysz do rozgrzewki „na sucho”. Poniżej zamieszczam listę rzeczy, które zwykle biorę ze sobą. Mam nadzieję, że Ci się przyda.

Checklista

łyżwy + akcesoria

(ochraniacze, ściereczka do wytarcia płóz, śpioszki, ewentualnie zapasowe sznurówki)

sukienka/kostium + wszystkie elementy stroju:

rajstopy (najlepiej dwie pary),

butkawry,

skarpetki, bielizna, (cielista, wycięta – taka, która nie wystaje spod sukienki ! 🙂 )
rękawiczki

dobry humor 🙂

sportowe obuwie

bluza sportowa na rozgrzewkę przed startem

zaświadczenie lekarskie

podpisana płyta CD z nagraną muzyką + pendrive z muzyką
aparat/kamera

+ ładowarka

wydrukowany harmonogram startów

pluszowy miś, którego rzucisz komuś na taflę 😉

mp3 z muzyką
małe lusterko
grzebień, lakier, gumki i wsuwki do włosów, kosmetyki
agrafka, igła+nici

chusteczki higieniczne

mała butelka niegazowanej wody mineralnej

czekoladowy baton i banan na zastrzyk energii przed startem

2. Przyszykuj się do występu

rozgrzewka1

No dobrze, masz wszystko, czego potrzebujesz, a może nawet jeszcze więcej. Spakowałeś walizkę, docierasz na miejsce na kilka dobrych godzin przed rozpoczęciem Twojej konkurencji. Bierzesz udział w losowaniu kolejności startów, dostarczasz organizatorom zaświadczenie lekarskie i CD z muzyką. Teraz masz czas na odpowiednie przyszykowanie się do występu.

  • Mimo, że stres czasem nie pozwala, to postaraj się zjeść spokojnie ciepły posiłek. Musisz mieć siłę, aby przejechać swój program.
  • Posiedź na trybunach i pooglądaj występy innych. Zawody łyżwiarskie to doskonała okazja, aby zobaczyć umiejętności innych łyżwiarzy i czerpać z ich przejazdów coraz to nowe inspiracje i motywację do nauki nowych, efektownych elementów.
  • Na niecałą godzinę przed startem, zacznij się powoli rozgrzewać słuchając muzyki, do której pojedziesz. Przypomnij sobie po kolei wszystkie elementy, jakie zawrzesz w swoim programie. Potruchtaj, porozciągaj się, porób wypady, przejedź „na sucho” swój program. Zrób sobie krótki trening imitacyjny swoich skoków, jaskółek etc..
  • Pół godziny przed startem zjedz banana albo czekoladowego batona. Mnie to zawsze dodaje mocy 🙂 .

3. Skup się przed startem

puchar lodzi amatorow1

  • Przed Twoją rozgrzewką na lodzie zostaw przy bandzie chusteczki higieniczne i wodę mineralną.
  • Jeśli startujesz jako pierwszy, to gdy podczas 5 minutowej rozgrzewki na lodzie usłyszysz głos prowadzącego, który mówi: „do zakończenia rozgrzewki pozostała jedna minuta” – zejdź z tafli. Odetchnij, zdejmij bluzę i rękawiczki, napij się wody, wydmuchaj nosek 🙂 , weź głęboki oddech i skup się przed rozpoczęciem swojego występu.
  • Jeśli startujesz jako ostatni, raczej nie oglądaj występów swoich konkurentów. Z doświadczenia wiem, że to nie pomaga. Nieraz po obejrzeniu świetnego występu poprzedniczki, wjeżdżałam na taflę już nieco zrezygnowana, a niepotrzebnie! Skup się w tym momencie wyłącznie na tym, co masz pojechać. Na oglądanie innych miałeś czas wcześniej 🙂 .
  • Jeśli masz rajstopy nakładane na buta, na czas rozgrzewki podwiń je nad kostkę, aby się nie pomoczyły lub nie podziurawiły przed Twoim występem. Po zakończeniu rozgrzewki na lodzie, jeśli masz czas – przewiąż jeszcze raz łyżwiarskie buty.
  • Zawody często lubią się przedłuuuużać – weź to pod uwagę kupując bilet powrotny.

 

  • Pamiętaj o uśmiechu!

Powodzenia !!! 🙂

uptade: dorzucam jeszcze kilka cennych rad od Magdaleny Tascher:

1) coraz więcej z nas robi losowanie internetowe i dzięki temu, nie trzeba przychodzić duuuużo wcześniej, można lepiej zaplanować czas, bo już na dzień-dwa przed zawodami wiecie, który macie numer.

2) muzyka – u nas na przykład przesyłana jest wcześniej, po to, żeby nie było później problemów z niedziałającymi plikami, bo wiemy, że to zawsze stres dla występującego. W Warszawie na Walley Cup mamy też profesjonalną ekipę nagłośnieniową, więc poziom dźwięku jest wyrównany – tak czy siak, trzeba mieć kopię muzyki ze sobą i to nie schowaną na dnie walizki – najlepiej blisko w zasięgu. Parę razy byłam świadkiem problemów technicznych i ogromnej nerwówki trenera i zawodnika.

3) jeśli jedziecie ostatni w rozgrzewce, a przed Wami startuje 6 zawodników, to dobrze jest się jeszcze dobrze rozgrzać przed swoim występem, bo zupełnie „ostygniecie”

A tak w ogóle, to pamiętajcie, że całe show zaczyna się już od momentu wjazdu na rozgrzewkę, a kończy się dopiero za bandą. Zawsze super wrażenie robią te osoby, które wytrzymują końcową pozę, pamiętają o uśmiechu, na rozgrzewkę wjeżdżają pewnie, nie uciekają wzrokiem, nie garbią się.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 komentarzy do “Jak przygotować się do amatorskich zawodów łyżwiarskich? cz.2

  • Corrine_Dayane

    Świetny artykuł! Jeżeli kiedyś będę umiała jakieś ciekawe elementy na lodzie i postanowię wziąć udział w zawodach, to na pewno będę się sugerować tym wpisem, jest bardzo pomocny 🙂

  • Father

    Fajnie i szczegółowo napisane ale jest jedno ale-a, mianowicie: faceci trochę inaczej podchodzą (tak mi się wydaje) bo przywiązują mniejszą wagę do stroju co uważam za błąd a także zbyt nonszalancko traktują momenty wejścia jak i zejścia z tafli czasem to jest dobre a czasem psuje jakość występu.
    Jeśli się jest osobą pełnoletnią to zaświadczenia lekarskie nie są potrzebne. Wtedy jesteśmy zobowiązani podpisać oświadczenie odpowiedzialności.
    A tak naprawdę takie zawody to wspaniała zabawa podszyta dużą dozą emocji. Zawody dają możliwość uzewnętrznienia swojej osobowości a także wykazaniem się zdolnościami aktorskimi jeśli ktoś takowe posiada. Najmniej przyjemną stroną imprezy jest trema i na to nie ma rady. Przełamanie samego siebie przed często całkiem sporym audytorium to spory wyczyn dający wzrost poczucia własnej wartości i polepszający umiejętności radzenia sobie ze stresem. Najlepiej dać się ponieść muzyce i wyobrazić sobie, że jestem sam. a jeszcze lepiej to złapać niewidzialny kontakt z widownią ale to już wyższa szkoła jazdy.

    • Na tafli Autor wpisu

      To prawda. Przykładowa treść takiego oświadczenia, które mogą złożyć osoby pełnoletnie zamiast zaświadczenia lekarskiego:

      Oświadczenie (data, miejscowość)

      Oświadczam, że nie posiadam przeciwwskazań zdrowotnych do uprawiania ćwiczeń fizycznych w formie sportowo-rekreacyjnej oraz, że biorę pełną odpowiedzialność za mój stan zdrowia podczas udziału w zawodach o Puchar Łodzi w Łyżwiarstwie Figurowym Amatorów w
      Łodzi 21 marca 2015 roku.

      podpis………………………..